CHEWINGISADDICTIVE

Câteva observaţii utile în procesul de naming: August 9, 2009

Filed under: Communication Court — Cosmina @ 5:26 am
Tags: , , ,

1. dacă vă permiteți angajați un copywriter sau o agenție de branding

2. dacă nu May the CREATIVITY be with you!

3. fiți siguri că numele are legătură cu produsul sau inspiră un mesaj pozitiv

4. nu vă feriţi de invenții lexicale

5. încercați să sintetizați, să rezumați, cu cât mai scurt cu atât mai bine

6.încercați pe cât posibil să folosiți sensurile denotative

7. dacă vă gândiți la un nume compus sau complex încercați să nu folosiți mai mult de două cuvinte pentru că şansele de a fi reţinut scad cu fiecare literă.

8. în cazul în care vreți să mergeți pe idea de less is more sau pe conceptul minimal cuvântul ideal are nu mai mult de 10 litere iar balansul perfect ar fi un fifty/fifty ratio consoane-vocale. Este indicată alternarea consoalelor și vocalelor și abuzarea de hiat sau combinații diftong triftong.

9. numărul egal de litere și prezența vocalelor în proporții de peste 50% contribuie la muzicalitatea cuvântului; exemplul perfect vine chiar din țările scandinave cunoscute pentru proporția mare a consoanelor în cuvinte şi se numeşte Ikea.

10. dacă vă gândiți la două cuvinte am observat că folosirea aceleași litere incipiente ajută la memorarea şi reţinerea mai ușoară a cuvântului. Orientaţi-vă dacă nu spre asocierea cu o imagine sau un design de logo şi ataşarea unui slogo atractive.

11. altă sugestie este optarea pentru un număr egal sau aproape egal de litere și folosirea simetriilor pentru a maximiza impactul ex Mickey și Minnie Mouse sau Piggly Wiggly.

12. încercaţi să fiţi originali astfel ca numele găsit de dumneavoastră să se identifice numai cu produsul, serviciul, campania sau organizaţia dumneavoastră pentru că numele care vor să câştige notorietate în felul acesta rămân wannabes. Exemplu notorietatea şi traficul siteului youtube comparat cu cea a siteului zootube.

13. abuzați de procesul de brainstorming, nu ignorați nici o voce, numele perfect poate fi propus chiar de femeia de serviciu fără să știe.

14. testaţi top trei nume pe un improv. focus grup sau prin orice altă metodă vreţi pentru feedback şi alegeţi numele cu cel mai mare potenţial de marketare.

15. Înregistraţi-l la OSIM cu mândrie!!!

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s